Dzisiaj mała lekcja biologii, a także ciekawy temat z okazji Dnia Wody (22 marca). Skąd się bierze deszcz? A chmury? To idealny początek rozmowy o obiegu wody w przyrodzie. Możemy też z dzieckiem zrobić pracę, która pozwoli mu doskonale zrozumieć ten prosty cykl. Elementy sensoryczne dodatkowo zainteresują malucha.
Do wykonania tej pracy przyda się:
- papierowy talerzyk
- farby plakatowe Fiorello
- pędzelek Fiorello
- nożyczki Fiorello
- blok techniczny kolorowy Fiorello
- CiastoPlasto Amos
- pompony białe, niebieskie i zielone Fandy
- druciki kreatywne Fiorello
- naklejki łezki Fiorello
- cekiny wiosenne Fiorello
- klej uniwersalny w płynie Amos

Tworzymy bazę naszej pracy
Zaczynamy od przygotowania podstawy naszej pracy. Wycinamy otwór w papierowym talerzyku i malujemy go na intensywny niebieski kolor – to niebo, gdzie odbywa się spora część obiegu wody. Następnie zabieramy się za wycięcie i przyklejenie różnych elementów krajobrazu. Góry, trawa, morze, słońce i strzałki – wszystko to znajdzie swoje miejsce na naszym talerzyku, tworząc malowniczy obrazek.
Tworzymy elementy krajobrazu
Przechodzimy teraz do formowania wody za pomocą masy plastycznej. Tworzymy słońce i strumyk, które dodajemy do naszego obrazka, wprowadzając kolejny istotny element cyklu wody. Nie zapominamy o roślinności! Z drucików kreatywnych formujemy drzewa i krzewy, które następnie umieszczamy na obrazku. To one są kolejnym ważnym ogniwem obiegu wody w przyrodzie.
Przyklejamy białe pompony, symbolizujące chmury, oraz naklejki w kształcie kropli wody. Możemy też dodać cekiny imitujące kwiatki i kawałek watki imitujący parę wodną.
Na koniec doklejamy strzałki obrazujące poszczególne etapy obiegu wody.
Nasz obrazek, przedstawiający cykl życia wody w przyrodzie, jest już kompletny! Dzięki prostym materiałom i kreatywności spędzimy razem niezapomniany czas, a przy okazji przekażemy ważną lekcję o tym, jak niezwykłe są mechanizmy natury.
Propozycję zabawy przygotowała Magdalena