fbpx
25 lutego 2019

Nauka wiązania butów

40 minut Poziom trudności: 2/5

Myślicie czasem o tym, jak zachęcić dziecko do rozwijania umiejętności zawiązywania butów? No bo umówmy się, kto rano, przed pójściem do szkoły i pracy, ma ochotę na jakąkolwiek naukę… Zresztą nauka wiązania na swoich własnych butach, w których chodzi się non stop – to po prostu nuda. Dlatego poniżej przedstawiam Wam pomysł na stworzenie zupełnie nowych butów, takich jakie tylko chcemy, z kolorowymi zachęcającymi do interakcji sznurówkami. Bo tak jak w dziecięcych latach, woleliśmy te wszystkie zabawkowe wersje kuchni, czy pralek, tak i teraz Wasze pociechy wolą poznać codzienną rutynę od drugiej, zabawowej strony.

Co będzie nam potrzebne:

Etap 1

Na grubym, sztywnym kartonie szkicujemy zarys butów. Nie muszą dokładnie odwzorowywać kształt naszych stóp, ale jeśli Wam na tym zależy to po prosu odrysujcie swoją ulubioną parę butów.

Etap 2

Gotowy szkic wycinamy. Możemy użyć nożyczek lub też nożyka tapicerskiego. Jednak pamiętajcie, że drugi wariant może wykonać tylko osoba dorosła.

Etap 3

Na nowej, tekturowej parze butów rysujemy kolejne elementy takie jak otwory na sznurówki, czy język. Ja, jak widać, skorzystałam z pomocy asystenta.

Etap 4

Następnie za pomocą nożyczek lub też ołówka robimy (ostrożnie!) w wyznaczonych miejscach dziurki przechodzące na wylot. 

Etap 5

Buciki trzeba trochę ożywić, a więc bierzemy się za kolorowanie. Do tego najlepiej nadają się kredki świecowe lub flamastry, ponieważ najmocniej kryją.

Etap 6

Ostatni krok to oczywiście sznurówki. Bo przecież to, o nie właśnie się rozchodzi. Wybieramy więc dowolny zestaw sznurowadeł, sznurków lub wstążek i przeplatamy przez dziurki. Dokładnie tak samo jak w prawdziwych butach. Możecie również połączyć ze sobą dwa różne kolory sznurówek, dzięki czemu nauka stanie się jeszcze przyjemniejsza. 

No to co? Zaczynamy zabawę?

Basia

ok. 90 minut Poziom trudności: 4/5
17 września 2021
facebook linkedin twitter twitter youtube search-icon printer-icon
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x