Zabawa „Kim jestem w tłumie” może pomóc młodzieży w lepszym zrozumieniu siebie i swoich emocji, a także w rozwoju umiejętności komunikacji i empatii w grupie. Może również stanowić świetną okazję do rozmowy na temat wartości, jakie są dla nas ważne i jakie wybieramy w sytuacjach, gdy musimy podejmować decyzje w tłumie.
Aby rozpocząć zabawę, należy zapewnić uczestnikom:
- bloki rysunkowe Fiorello,
- zestaw farb Maries lub innych, np. plakatowe Fiorello,
- pisaki, które z jednej strony są cienkopisem, z drugiej mazakiem. np. Fiorello Sketch
Etap 1
Przygotowujemy białą kartkę techniczną A4 i farby akrylowe.
Etap 2
Mieszamy ze sobą brązy, biel i czerwień, tworząc cielisty odcień koloru.
Etap 3
Za pomocą palca robimy plamy duże na dole kartki, systematycznie zmniejszające się ku górze kartki.
Etap 4
Po wyschnięciu plam dorysowujemy czarnym cienkopisem zarysy twarzy ludzi. Pędzelkowa końcówka pisaka w łatwy sposób pomoże nam zróżnicować linie. Pamiętajmy, aby narysować w tłumie ludzi również siebie. Jeśli chcemy, możemy dodać kolory.
Zabawa plastyczna „Kim jestem w tłumie” jest świetnym sposobem na naukę rozpoznawania i wyrażania emocji oraz zrozumienia, jak ważna jest nasza tożsamość w tłumie. Każdy uczestnik powinien narysować innych oraz siebie w tłumie, zwracając uwagę na szczegóły stroju, fryzury itp. W kolejnym kroku, na osobnej kartce, uczestnicy mogą również opisać wybrane przez siebie emocje, które towarzyszyłyby im podczas tworzenia pracy. Mogą to być różne emocje, na przykład radość, smutek, złość, czy strach.
Po zakończeniu rysowania uczestnicy dzielą się swoimi pracami i opowiadają o swoich emocjach. Mogą również porozmawiać o tym, jakie trudności pojawiają się w sytuacji, gdy staramy się zachować naszą tożsamość w tłumie.
Propozycję zabawy przygotowała Paulina